Programy, projekty
W klasie 1a i klasie 1b realizowany był oraz dobiegł końca całoroczny Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Natalka i Antek w Świecie Wielkiej Matematyki” 2022/2023. Głównym celem projektu było rozwijanie u dzieci zainteresowania matematyką oraz zwiększenie kompetencji matematycznych. Zadania zawarte były w ośmiu modułach i wykonywane metodą projektu:
I - Matematyka na drodze,
II - Matematyka u krawca,
III - Matematyka na święta,
IV – Matematyka w muzyce,
V – Matematyka w architekturze,
VI – Matematyka w kinie,
VII – Matematyka w ZOO,
VIII – Matematyka w parku.
Uczniowie bardzo chętnie i z wielkim zaangażowaniem brali udział w matematycznych przygodach. Wykazali się inicjatywą, pomysłowością, wyobraźnią przestrzenną, samodzielnością i umiejętnością wykorzystania wiedzy matematycznej w praktyce. Ponadto poznali wiele zawodów oraz zasady zachowania się w różnych miejscach użyteczności publicznej. Podczas aktywności własnej przekonali się, że matematyka jest niezbędna w codziennym życiu i należy zdobywać wiedzę w tym zakresie.
Projekt został zrealizowany w całości. Zarówno szkoła, jak też uczniowie otrzymali specjalne wyróżnienie - CERTYFIKAT WZOROWYCH MATEMATYKÓW!
Barbara Saładiak
Krystyna Kogut
Fotogaleria
W klasie 1a i klasie 1b realizowany jest całoroczny projekt edukacyjny pn. „Natalka i Antek w Świecie Wielkiej Matematyki” 2022/2023, który składa się z 8 modułów. Celem głównym projektu jest zwiększenie kompetencji matematycznych i rozwijanie u dzieci zainteresowania matematyką poprzez wykonywanie zadań metodą projektu. Natomiast cele szczegółowe to:
a) popularyzacja matematyki;
b) tworzenie warunków do różnorodnej aktywności ucznia w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela; doskonalenie systemu kształcenia zawodowego - poznawanie różnych zawodów;
c) podniesienie u ucznia motywacji do nauki matematyki;
d) rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych ucznia;
e) rozwijanie uzdolnień ucznia;
f) umożliwienie odniesienia sukcesu w nauce matematyki;
g) rozwijanie wyobraźni przestrzennej;
h) rozwijanie samodzielności, korzystanie z posiadanej wiedzy w sposób twórczy;
i) rozwijanie kompetencji cyfrowych ucznia;
j) kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego;
k) aktywizowanie ucznia, zachęcanie do wykazywania inicjatywy i realizowania własnych pomysłów.
Barbara Saładiak i Krystyna Kogut
„WEŹ NIE TRUJ” – program na rzecz czystego powietrza, w który w tym roku szkolnym, włączyła się nasza szkoła. Uczniowie wraz z nauczycielami wezmą udział w kursach dotyczących zmian klimatycznych, a także będą mieli szansę sprawdzić swoją wiedzę w teście i zdobyć certyfikaty. Nauczyciele otrzymają dostęp do platformy Edukacyjnej Sieci Antysmogowej, która zawiera materiały pomocne w edukacji dzieci i młodzieży na rzecz czystego powietrza. Program rozpoczyna się 14 listopada, kiedy to przypada DZIEŃ CZYSTEGO POWIETRZA.